Ekonomi

Visa’dan Dolandırıcılık Dili Analizi

Visa tarafından Wakefield Research ile ortaklaşa yayınlanan yeni araştırma “Fraud Language Analysis”, siber hataların en teknoloji meraklısı tüketicilerde bile güvenlik açıkları bulduğunu ortaya koyuyor. Ankete katılanların yaklaşık yarısı bir dolandırıcılığı tespit edebileceklerinden emin olduklarını söylese de, araştırma %73’ünün dijital bir bağlantıda sahtekarlıkla ilgili uyarı sinyallerini kaçırabileceğini gösteriyor.

Sertan Şener, Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Lideri “Günümüzde dolandırıcılığın dilini anlamak, dijital dünyamızda giderek daha önemli bir konu haline geldi. Visa Dolandırıcılığının Dil Analizi, farkındalığı artırma ve tüketicileri bu konuda koruma çabalarımızın ayrılmaz bir parçasıdır. Kalpazanlık dilindeki ortak noktaları vurgulamanın, bu suçları küresel olarak önlemenin önemli bir parçası olduğunu vurgulamak önemlidir. Önlenmesinde etkili olacağını düşünüyoruz” dedi.

Sahtecilik Dilini Keşfetmek

2022 yılında 18 pazarda 6.000 kişi ile gerçekleştirilen anket alanında bir ilk. Anket sonuçlarına göre en yaygın dolandırıcılık bildirimleri, tüketicilere bir sorunun analizini sağlayan veya onları cazip bir teklifle etkileşime geçmeye davet eden mesajlardır. %87 İkinci sırada tüketiciyi harekete geçirmeye yönelik sorun bildirimleri yer almaktadır. Dolandırıcıların Dili Raporuna göre, dolandırıcılar en çok tüketici heyecanından yararlanıyor ve bireyleri kandırmak için “kazan”, “özel teklif” veya “bedava” veya “hediye” kelimelerini kullanıyor.

Raporda öne çıkan diğer bulgular ise şöyle:

  • Her zaman başkalarının dolandırıcılığa karşı bizden daha savunmasız olduğunu düşünürüz. Tüketiciler kendi dikkatlerine güvenirler. Öte yandan, büyük çoğunluk (%90), arkadaşlarının veya aile üyelerinin e-posta veya kısa bildirim yoluyla gerçekleştirilen potansiyel dolandırıcılıkların kurbanı olabileceğinden endişe duyuyor.

• Mesajlarda dikkat edilmesi gereken detaylar: Ankete katılanların %81’i, 5 yeni kişiden 4’ü, bir mesajın doğruluğunu belirlemek için yanlış ayrıntıları kontrol ediyor. Şirketin adı veya logosu da dahil olmak üzere, dolandırıcıların hızla taklit edebilecekleri özelliklere odaklanır. Rapor, bireylerin hesap numaraları veya şirketle olan etkileşimlerinin ayrıntıları gibi taklit edilmesi daha zor olan ayrıntılara dikkat ederek kendilerini dolandırıcılardan daha iyi koruyabileceklerini belirtiyor.

  • En bariz belirtileri göz ardı edin: Katılımcıların sadece %60’ı kendilerine gönderilen bir bildirimin geçerli bir e-posta adresinden gönderilip gönderilmediğini kontrol ettiğini belirtmiştir. Katılımcıların yarısından azı (%47) kelimelerin doğru yazılışlarına dikkat etmektedir.
     

Tüketicileri korumak Visa’nın birinci önceliğidir

Visa, dolandırıcılığı önlemek ve ağ güvenliğini iyileştirmek için son beş yılda yeni teknolojilere 10 milyar dolardan fazla yatırım yaptı. Visa ağını kötü amaçlı yazılımlardan, siber saldırılardan ve diğer tehditlerden korumak için yılın her günü, günde 24 saat binden fazla siber güvenlik uzmanı çalışmaktadır. Yalnızca geçen yıl, Visa proaktif olarak 122 milyon süreçte 7,2 milyar dolarlık dolandırıcılık girişimini engelledi ve bu süreçlerin müşterileri etkilemesini engelledi.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu