Ekonomi

Ticaret Bakanı Ömer Bolat: Güçlü markalara sahip olmayı hedefliyoruz

Turquality-Marka Uzmanlığı ve Vizyon Programının açılışında konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, markalaşmanın önemine dikkat çekti. Bakan Bolat, “Güçlü markalara sahip olmayı, talep edilen malı üretmeyi, birim ihracat değerini artırmayı hedefliyoruz” dedi.

Turquality-Marka Uzmanlığı ve Vizyon Programının açılışı Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Turquality programları kapsamında Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve dış ticaret alanında uzman isimler firmalara markalaşma alanında eğitim verecek. Aynı zamanda firmalara danışmanlık hizmetleri ve Ar-Ge projeleri ile destek verilecek.

Turquality ve Marka Açılımı Konferansı’nda açıklama yapan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, ihracat ve markalar arasındaki bağlantıya ilişkin görüşlerini dile getirdi. Bakan Bolat, “Turquality bir markalaşma ve kurumsallaşma yolculuğudur. Marka, bir fikrin kalıcı izidir, tüketicinin kalbindeki yeridir. Güveni ve kaliteyi temsil eder, akılda kalan bir hikaye anlatır. Biz Güçlü markalara sahip olmayı ve talep edilen ürünleri üretmeyi hedefliyoruz.”

“Dünya ihracatı yüzde 5 azalırken, Türkiye’nin ihracatı yüzde 1,02’den 1,06’ya çıktı.”

Türkiye’nin son dönemde ihracatının arttığını vurgulayan Bolat, “İhracatçı sayısı 140 bine ulaştı. Türkiye’nin mal ihracatını 2023 yılında 258,8 milyar dolara çıkardık. 2002’de yüzde 0,50 olan dünya ihracatından aldığımız pay yüzde 1’e çıkacak” 2022’de.” 2023 Eylül sonu itibarıyla bunu yüzde 02’ye, yüzde 1,06’ya çıkardık. 2023 yılında imalat sanayi ihracatımız 241 milyar dolarla en yüksek değere yükseldi ve toplam ihracattan yüzde 94,2 pay aldı. Dünya ihracatı yüzde 5 azalırken, Türkiye’nin ihracatı yüzde 1,02’den arttı. “1,06’ya yükseldi” dedi.

Bakan Bolat, “Orta, yüksek ve yüksek teknolojili ürün ihracatımızın payı yüzde 40,3’e çıktı. En çok ihraç ettiğimiz yüksek teknolojili ürünler arasında uçak ve aksamları, ilaçlar, bağışıklık ürünleri, video kayıt cihazları ve fotovoltaik hücreler öne çıkıyor. 2023 yılında 240’ı aşkın ülke ve gümrük bölgesine toplam 12 bin 886 ürün ulaştırdık. Artık bu ihracatın marka gelirini arttırmalıyız. 2023 yılında 49 ülkeye 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirdik. İhracatı 1 milyar doların üzerinde olan fasılların sayısı 2023’te 54’e ulaştı. “Tarihin en yüksek ihracatı 39 fasılda yapıldı” dedi.

“2024 ihracat hedefi 267 milyar dolar”

2024 yılı ihracat hedeflerinden bahseden Bolat, “2024 OVP hedefimiz olan 267 milyar dolarlık mal ihracatı seviyesine ulaşmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. İhracatta ise 2024’te yapılan ihracatın üzerine çıktık. Haziran ayından bu yana geçen yılın aynı ayında mal ithalatımız özellikle yılın ikinci yarısında zayıfladı ve zayıfladı.” “Yıl genelinde yüzde 0,5 azalarak 361,8 milyar dolara ulaştı. İhracatın artması, ithalatın azalmasıyla dış ticaret açığımız 2023’te yüzde 3,2 azalarak 106 milyar dolara ulaştı.”

Bakan Bolat, ihracatçılara destek verdiklerini de belirterek, “Firmalarımıza 2023 yılında mal ihracatında 9,2 milyar lira destek sağladık. 2024’te bu rakamı daha da artırıp yaklaşık iki katına çıkaracağız. Hizmet ihracatı noktasında ise ihracata destek veriyoruz” dedi. firmalarımıza bilişim, teknik danışmanlık, dizi – sinema desteği sağlayacak. Sağlık, lojistik ve eğitim sektörleri başta olmak üzere bu yıl toplam 2,5 milyar lira, 2012 yılından bu yana da 5 milyar liranın üzerinde destek sağladık. Hizmet ihracatçısı firmalarımıza 2024 yılında 5,1 milyar TL kaynak. İhraç edilecek pazarlarda bağlantılar kuruyoruz. Ticaret anlaşmalarıyla kolaylık sağlamaya çalışıyoruz. İhracatta finansman desteği sağlıyoruz. Türk Eximbank’ın sermayesini üçüncü kez artıracağı açıklandı. İhracatçılarımıza destek olmaya devam ediyoruz” dedi.

“Güçlü markalara sahip olmayı ve talep edilen ürünleri üretmeyi hedefliyoruz”

Turquality ve Markalaşma Vizyonu hakkında konuşan Bakan Bolat, “Turquality bir markalaşma ve kurumsallaşma yolculuğudur. Marka, bir fikrin kalıcı izidir, tüketicinin kalbindeki yeridir. Güveni ve kaliteyi temsil eder, hikaye anlatır. akılda kalan. Bu doğrultudaki hedefimiz birim İhracat değerini arttırmak. Güçlü markalara sahip olmayı ve talep edilen ürünleri üretmeyi hedefliyoruz. 20 yıl önce başlatılan Turquality Programı, firmalarımızın markalaşmasını ve kurumsallaşmasını sağladı, 2002’de 36,1 milyar dolar olan ihracat, 2002’de 0,75 dolardan bugün 255,8 milyar dolara, 2002’de 2023’te 255,8 milyar dolara ulaştı. “Sonunda 1,57 dolara yükselen birim, ihracat fiyatımıza değerli katkı sağladı” dedi. .-İSTANBUL

kesan-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu