Bakan Ersoy: Bu yıl hedef 60 milyon turist, 56 milyar dolar gelir.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) düzenlediği basın toplantısında turizmde 2022 yılı verilerini ve 2028 hedeflerini paylaştı.
Ersoy, “Türkiye 2022’de 51,4 milyon turiste ve 46,3 milyar dolar ciroya ulaştı” diyerek yeni odak pazarlar oluşturduklarını belirterek, “Türk Hava Yolları’nın uçtuğu her yer bizim amacımız pazar. Ürün kapsamında yeni odak pazarlar oluşturduk. çeşitlilik Bu pazarlarda çok önemli artışlar var.Öncelikle ABD geliyor.Bu yıl ABD’den 1 milyonu aştık.Hedefimiz seneye 1.7 veya 1.8 milyon ziyaretçi ağırlamak.Ayrıca önümüzdeki yıl 1.7 milyon ziyaretçiyi ağırlamak. Güney Amerika, İskandinavya, Körfez ve Uzakdoğu ülkeleri Bu ülkelerden bir diğer avantajı da uzak destinasyonlardan geldikleri ve ortalama kalış süreleri daha uzun olduğu için kişi başı gelirde daha fazla para bırakmaları.
Ersoy, 2019 yılından itibaren destinasyonların tanıtımına ağırlık verdiklerinin altını çizerek, şunları kaydetti:
“Yeni havalı İstanbul, TürkEge, Türk Rivierası, Taş Doruklar gibi çeşitli destinasyon markaları oluşturduk. 2023-2028 döneminde 9’unu daha ağır formda dünya çapında toplam 20 yeni markalı eseri tanıtacağız. daha ana promosyon markalarını sisteme dahil ediyoruz Global dünyada bu 50 ürünü ezberlememiz ve ezberlememiz gerekiyor Belirli süreçlerde ön plana çıkarılması gereken ürünleri sadece destinasyon bazında değil ürün bazında da markalaştıracağız. Burada en önemli şey içerik oluşturmak. 2018’de tanıtım sinemamız vardı. 2022’de bu rakam 300’e çıktı. 2028’de bu rakamı 900 reklam olarak gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.”
“2023’te 7 halk plajını daha hizmete açacağız”
Halk plajı konseptinin artarak devam edeceğini vurgulayan Ersoy, “2023 yılında Bodrum Türkbükü, Torba, Koyunbaba, Küçük Çaltıcak, Hatay Pirinçlik, Giresun Güre ve İstanbul Şile olmak üzere 7 plajı daha hizmete açacağız. 7-8 tane daha ekleyerek hizmete açacağız.” Her yıl 5 yıldızlı konfordaki halk plajlarını tüm sahillere yayarak şehirlerimize yayacağız” dedi.
Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’de belirli destinasyonlarda değil her ilde ev sahipliği yapacak düzeye geldiklerini belirterek, “İl Turizm Tanıtma ve Geliştirme Programı ile 3 yıldır tüm illerimizde uyum kurumlarımız var. Bunlar; Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) iş birliğiyle, “GOTurkey dışında her ilin kendine ait ‘Git’ hesabı var ve faaliyetlerini burada yürütüyorlar. Tüm illeri ilgilendiren hem görsel, hem sosyal medya içerikleri hem de uluslararası dijital tanıtım faaliyetlerinde çok önemli bir artış başlattık, başlatmaya da devam edeceğiz.” diye konuştu.
24 bin 500 konaklama tesisi
Geleceğin turizminin sürdürülebilir olması gerektiğine dikkati çeken Mehmet Nuri Ersoy, “Biz de bu değişime en hızlı uyum sağlayan ülke olmak istiyoruz. 2030 yılına kadar 24 bin 500’e ulaşacak olan konaklama tesislerimizin tamamının daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. 3. seviye sürdürülebilirlik kriterlerini tamamladık. Dünyada bunu bakanlık yapıyor. Ondan önce kanun yaptırımı uygulayan ilk ülke Türkiye oldu” dedi.
Kültür Yolu Şenliklerinin yapıldığı illeri markalaştırmayı hedeflediklerini belirten Ersoy, “2022’de 5 ilde bunu gerçekleştirdik. Bu yıl 6 il daha eklenecek, Kültür Yolu Şenliklerimiz 11 ilde yapılacak. Bundan sonra her yıl 5 il eklenerek 2028 yılında 36 ilde festivaller düzenlenecektir.Yeni illerimiz Adana,İzmir,Nevşehir,Trabzon,Erzurum,Gaziantep.Festivallerimizi Türkiye’nin farklı bölgelerine eşit olarak yaymak istiyoruz. Anadolu.”
“Türk turizmi krizlere karşı bağışık hale geldi”
Türkiye’deki jeopolitik ortamın her zaman zorlu olduğuna işaret eden Bakan Ersoy, şöyle devam etti:
“Turizm stratejilerimizi oluştururken Türkiye’yi krizlerden nasıl koruruz diye düşünerek bu uygulamaları hayata geçirdik. Pazar çeşitlendirme çalışmalarımız bu açıdan değerli. Türkiye artık bir ülkeye bağımlı değil. Dolayısıyla çok da değerli değil. Bir ülkenin uyarı vermesi için “Artık Türk turizmi krizlere karşı bağışık hale geldi. Mesela dolar paritesindeki kur farklarından kaynaklı olumsuz bir yansıma oldu ama piyasa ve eser çeşitliliğinden çok etkilenmedik. Bilindiği gibi küresel bir maliyet enflasyonu yaşıyoruz. Maliyete değil, gelire göre çalışmalıyız. Gelirlerimizde de çok önemli.” Artış gördük.”
Michelin Rehberi’ne bir şehir daha eklenecek
Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, 2023’te Michelin Rehberi’ne İstanbul’un yanı sıra en az bir destinasyon daha ekleyeceklerini belirterek, 2028’de rehbere eklenen şehir sayısını 5’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.